Pages

Sunday, April 19, 2015

Neelofa lali kritikan

Hiburan - Utusan Online

KUALA LUMPUR 15 APRIL 2015 - Sesi fotografi bersama Neelofa selepas

SELEPAS lebih dua tahun tidak terlibat dalam dunia lakonan, kini Neelofa sudah bersedia untuk kembali ke set penggambaran dengan semangat baharu.

Tegasnya, dia mahu memberikan lakonan terbaik dan berkesan di hati peminat melalui beberapa projek yang akan dijayakan memandangkan sebelum ini pembabitannya dalam beberapa filem dan drama dilihat kurang menyerlahkan sebagai pelakon.

Malah dia teruja untuk kembali beraksi di depan kamera selepas kali terakhir berlakon drama Kau Yang Terindah pada 2012.

"Sepanjang tempoh tidak berlakon, fokus saya lebih kepada dunia perniagaan. Saya perlu memastikan perniagaan berjalan lancar, barulah boleh memikirkan soal lakonan.

"Dan apabila perniagaan saya sudah stabil, saya rasa inilah saat yang paling sesuai untuk saya kembali aktif dengan dunia lakonan," kata Neelofa yang memiliki empat perniagaan yang diusahakan sendiri dan bersama-sama keluarga termasuk kanta lekap dan tudung.

Akan menjalani penggambaran telefilem Rindu Tiada Bertepi arahan Isma Yusoof bermula 20 April ini, kata Neelofa, dia berharap kemunculan semulanya itu dapat mewarnai dunia seni yang diminatinya.

"Selain Rindu Tidak Bertepi, saya juga sedang menimbang beberapa tawaran lain. Saya berharap dapat berlakon dengan karya yang terbaik," ujarnya lagi.

Cabaran

Dalam pada itu Neelofa mengakui berdepan dengan pelbagai cabaran dan kritikan selepas mengambil keputusan untuk mengenakan tudung pada pertengahan tahun lepas.

Tidak pernah mengambil hati tentang pandangan serong segelintir pihak yang memperlekehkan usahanya untuk berubah, Neelofa menambah, dia perlu realistik dan menganggap itu sebahagian dugaan buat individu yang mahu melakukan kebaikan dalam hidup.

Namun ada kesal di hati wanita ini apabila mengulas kritikan sesetengah golongan yang tidak berpuas hati selepas Neelofa memuat naik poster filem Pilot Cafe untuk tujuan promosi baru-baru ini.

"Pada saat saya terlibat dengan penggambaran Pilot Cafe, saya masih belum bertudung. Jadi ada pihak yang marah kerana saya dilihat seolah-olah sengaja menayangkan aurat saya.

"Walhal filem itu dilakonkan saya dua tahun lalu. Dan sebagai pelakon, saya juga perlu memikirkan kepentingan banyak pihak.

"Apapun saya berasakan penayangan Pilot Cafe pada 30 April ini tepat pada masanya. Orang akan melihat perubahan Neelofa dulu dan hari ini," ujar Neelofa.

Mengulas lanjut, Neelofa memberitahu, setiap manusia yang pernah melakukan kesilapan berpotensi untuk boleh berubah walaupun kadangkala perubahan itu tanpa disedari mereka.

Yang penting, individu berkenaan perlu mengelak daripada mengulangi kesilapan seperti sebelumnya, beristiqamah dan mencari kehidupan baharu, tambah Neelofa.

"Yang terjadi pada hari ini adalah sikap mudah menghukum dalam kalangan masyarakat. Sedangkan semua orang tahu yang manusia itu tidak sempurna," katanya yang turut menerima tempias apabila mengelak daripada bersalaman dengan lelaki pada satu acara penganugerah baru-baru ini.

TIDAK pernah mengambil hati tentang pandangan serong segelintiR pihak yang memperlekehkan usahanya untuk berubah, neelofa menambah, dia perlu realistik dan menganggap itu sebagai sebahagian dugaan buat individu yang mahu melakukan perubahan dalam hidup



It's me. 

No comments:

Post a Comment